Pilíř čtvrtý - trénink, nikoli učení

Proces osvojování jazyka je velmi odlišný od studia jiných předmětů, jako je historie, matematika, či chemie. Daleko blíže má k ovládnutí hry na hudební nástroj, anebo ke sportovnímu tréninku. Má-li člověk úspěšně komunikovat v cizím jazyce, není dost dobře možné, aby v reálném čase „konstruoval“ věty na základě logických úvah a vědomého uplatňování gramatických pravidel. Produkce jazyka musí být v zásadě podvědomá na základě hluboko vrytých stereotypů a automatismů, které nelze získat jinak než nácvikem. Proto do portfolia našich metod zařazujeme v určité únosné míře i speciální cvičení, jejichž cílem je právě zautomatizování těch nejzákladnějších vazeb a slovních spojení. Tomu navíc předchází přebudovávání samotných „produkčních nástrojů“ - vysvětlení principů a odlišností, a poté důkladný nácvik prvků správné výslovnosti.


Pilíř pátý - živý jazyk od samotného počátku