V čem se odlišujeme

 

Metoda JK 11
Běžná výuka

Hlavním aktérem osvojování jazyka je žák. Lektor jej vede, koučuje, radí mu a inspiruje k samostatné práci.

Hlavní osobou při výuce je lektor, jakožto jediná autorita. Často to vypadá, jako by při tréninku běhal po hřišti trenér a hráči seděli na lavičce.

V hodinách je žákům prezentována metodologie učení, kterou poté mohou ve svém životě bohatě uplatnit.

V hodinách se probírá látka, to jak a jestli si ji žák osvojí, se neřeší.

Pracuje se v převažující míře s autentickým materiálem - filmy, seriály, televizním a rozhlasovým vysíláním, písničkami, scénkami.

Výuka sleduje zejména postup v učebnici.

Žáci jsou vybízeni k aktivnímu, samostatnému studiu dle vlastní přirozenosti.

Žáci v průběhu výuky plní zadané úkoly, všem je měřeno stejně.

Výuka je obohacována o materiál, s kterým si žáci přejí pracovat.

Látku určuje lektor a je pro všechny stejná.

Disponujeme technologií i znalostmi, které nám umožňují flexibilně zpracovávat nové a nové učební materiály šité na míru.

Pracuje se pouze s již existujícím materiálem.

Pracuje se od samého počátku s živým, reálným jazykem. Žákům nehrozí, že budou v praxi zaskočeni a nebudou ničemu rozumět.

Pracuje se s umělým, zjednodušeným učebnicovým jazykem, kterým ve skutečnosti nikdo nehovoří.

Učební pomůckou je především počítač, napojený na internet, umožňující široké spektrum prezentace nejrůznějších médií.

Učební pomůckou je kniha a CD přehrávač.

Gramatika je odvozována z konkrétních textů, nikoli texty skládány na základě gramatických pouček.

Na gramatiku je kladen přehnaný důraz.

Cvičení jsou prováděna opakovaně, takže dochází k pevnému zafixování daného jevu.

Cvičení jsou opakována pouze jednou, postupuje se dále, aniž by byla předchozí látka zvládnuta.

V hodinách panuje uvolněná atmosféra, je upřednostňován materiál humorné povahy a smích využíván jako „rozpouštědlo afektivního filtru“.

Hodiny bývají nudné, žáci cítí negativní emoce, obávají se vlastních chyb.

Žáci odcházejí z hodin nabiti novou energií a s chutí do dalšího studia. Těší se na další lekci.

Žáci opouštějí hodinu znuděni, vyčerpáni a frustrováni neustálým soustředěním na vlastní nedostatky. K další lekci vzhlížejí s obavami.