V čem se odlišujeme
Metoda JK 11 |
Běžná výuka |
Hlavním aktérem osvojování jazyka je žák. Lektor jej vede, koučuje, radí mu a inspiruje k samostatné práci. |
Hlavní osobou při výuce je lektor, jakožto jediná autorita. Často to vypadá, jako by při tréninku běhal po hřišti trenér a hráči seděli na lavičce. |
V hodinách je žákům prezentována metodologie učení, kterou poté mohou ve svém životě bohatě uplatnit. |
V hodinách se probírá látka, to jak a jestli si ji žák osvojí, se neřeší. |
Pracuje se v převažující míře s autentickým materiálem - filmy, seriály, televizním a rozhlasovým vysíláním, písničkami, scénkami. |
Výuka sleduje zejména postup v učebnici. |
Žáci jsou vybízeni k aktivnímu, samostatnému studiu dle vlastní přirozenosti. |
Žáci v průběhu výuky plní zadané úkoly, všem je měřeno stejně. |
Výuka je obohacována o materiál, s kterým si žáci přejí pracovat. |
Látku určuje lektor a je pro všechny stejná. |
Disponujeme technologií i znalostmi, které nám umožňují flexibilně zpracovávat nové a nové učební materiály šité na míru. |
Pracuje se pouze s již existujícím materiálem. |
Pracuje se od samého počátku s živým, reálným jazykem. Žákům nehrozí, že budou v praxi zaskočeni a nebudou ničemu rozumět. |
Pracuje se s umělým, zjednodušeným učebnicovým jazykem, kterým ve skutečnosti nikdo nehovoří. |
Učební pomůckou je především počítač, napojený na internet, umožňující široké spektrum prezentace nejrůznějších médií. |
Učební pomůckou je kniha a CD přehrávač. |
Gramatika je odvozována z konkrétních textů, nikoli texty skládány na základě gramatických pouček. |
Na gramatiku je kladen přehnaný důraz. |
Cvičení jsou prováděna opakovaně, takže dochází k pevnému zafixování daného jevu. |
Cvičení jsou opakována pouze jednou, postupuje se dále, aniž by byla předchozí látka zvládnuta. |
V hodinách panuje uvolněná atmosféra, je upřednostňován materiál humorné povahy a smích využíván jako „rozpouštědlo afektivního filtru“. |
Hodiny bývají nudné, žáci cítí negativní emoce, obávají se vlastních chyb. |
Žáci odcházejí z hodin nabiti novou energií a s chutí do dalšího studia. Těší se na další lekci. |
Žáci opouštějí hodinu znuděni, vyčerpáni a frustrováni neustálým soustředěním na vlastní nedostatky. K další lekci vzhlížejí s obavami. |