Pilíř druhý - motivace

Hlavní příčinou, proč se tak velké množství lidí nenaučí pořádně cizí jazyk, je fakt, že prostě přestanou příliš brzy. Ovládnutí jazyka je záležitost řady dlouhých let, a je nepřípustné žáky klamat a slibovat jim zázraky. Neexistuje žádná zázračná metoda, díky níž by bylo možné tento proces „přeskočit“.

 

Absolutně nejdůležitějším úkolem lektora je tedy udržet motivaci žáka po dlouhou dobu na vysoké úrovni. Vzhledem ke vzdálenosti „cíle“, k němuž směřujeme, je třeba přesměrovat pozitivní energii na samotný proces učení. Tomu je podřízen jak výběr materiálu, s kterým pracujeme (filmy, televizní seriály, rozhlasové scénky, písničky, povídky, anekdoty atd.), tak i metoda práce, kterou jsme právě pro využití tohoto materiálu rozvinuli. Atmosféra v lekcích musí být přátelská, uvolněná a pohodová, aby došlo odstranění tzv. „afektivního filtru“, jak jej definuje americký lingvista a pedagog Stephen Krashen. Skvělým „rozpouštědlem“ tohoto filtru je smích. 


Pilíř třetí - jazyk si osvojujeme vnímáním